27 juni 2013

Herbruikbare boodschappentassen en een Vinkje voor het zwembad

Einde schooljaar... tijd van afscheid voor mijn oudste piraatje. Hij is 6 en verlaat de kleutergroepen om naar groep 3 te gaan. Hij is er zelf al behoorlijke tijd he-le-maal klaar voor, maar voor mama is dit moment weer kleine mijlpaal.
Niet langer mag ik hem straks in de klas brengen. Hij zal wachten op het schoolplein bij alle andere 'grote kinderen', om zelf naar binnen te gaan. Niet dagelijks een babbeltje met de juf. En bovendien zal hij voor het eerst op kamp gaan, slik.
Ik vermoed dat alles snel zal wennen, maar ik wil het afscheid van zijn lieve kleuterjuffen niet ongemerkt voorbij laten gaan. En ik maakte 2 opvouwbare boodschappentassen naar dit idee, al was mijn stof weliswaar er ietwat dik voor.





Deze oranje stof (van IKEA) is eigenlijk veel geschikter voor een Vink-tas... en dat deed ik voor een vriendin die wekelijks met haar zoontje bij naar zwemles gaat.
In de voering maakte ik een ritszakje in het beleg. De rest van de voering maakte ik weer van een stuk wit douchegordijn net als hier. Zo is hij lekker waterdicht bij druppende zwembroeken en drijfpakjes.

Echt fotogeniek was de tas niet; hij hobbelde en bobbelde terwijl hij leeg poseerde... Bovendien lijkt het tassenband blauw, terwijl het echt petrol kleur was. Ach ja, ze was er erg blij mee!


7 opmerkingen:

  1. Wat grappig: ik maakte ook twee herbruikbare boodschappen tassen voor de juffen. Ze zijn bijna klaar (ik heb nooit zin om het keergat ducht te maken, oeps...)
    Die van jou zijn ook mooi geworden! Succes met afscheid nemen... (groep3 is ook leuk! Hihi... mijn dochter gaat volgend jaar naar groep 4)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig: ik maakte ook twee herbruikbare boodschappen tassen voor de juffen. Ze zijn bijna klaar (ik heb nooit zin om het keergat ducht te maken, oeps...)
    Die van jou zijn ook mooi geworden! Succes met afscheid nemen... (groep3 is ook leuk! Hihi... mijn dochter gaat volgend jaar naar groep 4)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ken het gevoel van mama-van-een-zesjarige-die-zijn-laatste-kleuterdagen-meemaakt, straks is het hier zijn proclamatie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een mijlpaal : mijn laatste kleuter stond vandaag voor de allerlaatste keer aan het kleuterpoortje op me te wachten ...
    Mooie tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tassen in een mooie stof!
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof gedaan! De combinatie van de stoffen zijn geweldig!

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen